workaholic

| Kategori: Allmänt | Kommentarer: 0

Det sägs hardwork pays off och det är visserligen sant för eller senare, men frågan är hur hårt man ska behöva slita ut sig själv för det där "pays off". Jag kan säga med handen på hjärtat att idag slet jag som ett djur, jag gjorde allt i min makt för att göra varenda gäst nöjd och jag lyckades hyfsat bra. Jag kan tyvärr inte förklara för er hur stressad, ångestfull och trött man blir när man ser en kö som konstant når till ytterdörrarna på restaurangen. I 3 hela timmar stod jag bara och tog emot gäster. För er kanske ni tror att det bara är att säga hej, ta beställning, ta betalt, packa ihop beställning och sedan önska smaklig måltid.

Så är det verkligen inte. Samtidigt som jag gör allt de där ska jag tajma mat med pommes, med drickan som ska göras, allt ska ropas in, ha koll på hela antalet för alla som jobbar, ha koll på tidigare ordar, möjligtvis fylla upp något som är slut och samtidigt vara trevlig och göra gästen NÖJD oavsett vad. Det är en helt annan stress än att stå i driven eller köket. 

Men det jag skulle komma till var att jag slet som ett djur och när jag stämplade ut blev jag inropad på kontoret och fick underbar beröm! Precis på dom punkterna en person tröck ner mig på förut och mycket mer beröm än så. Jag gick där ifrån med ett leende på läpparna, precis vad gästerna skulle ha. 

Men frågan är ska man behöva ta ut sig själv till yttersta varje dag för att få beröm? Efter jobbet sov jag i 6h, i 6 galna timmar! Jag var så trött när jag kom hem. Visserligen började jag 06 men jag ska inte behöva ta en powernap på 6h.

Nu hoppas jag bara att mitt slit som jag lägger ner verkligen pays off i större portioner. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: