jämför er aldrig

| Kategori: Diskussion | Kommentarer: 0

Detta inlägg kommer mina "haters" att älska, de kommer få sig själv att må bättre genom mina "brister och fel". Men vill ni veta, man skulle aldrig må bra av andras fel om man inte visste att man har det själv. Jag skäms inte för mina brister eller fel, i mina ögon gör dom mig unik. Visst har jag saker som jag får kämpa lite extra med eller känner mig lite osäker för, men jag skulle aldrig jämför mig med någon annan. Förstå mig rätt. Visst kan jag vara avundsjuk på någons skitsnygga rumpa, jobb, klädstil osv osv men jag skulle inte hata personen eller trycka ner mig själv. 

Alla har olika förutsättningar och kroppar. Jag skulle aldrig kunna få pinsmala ben med största gap'et för den kroppstypen har inte jag. Däremot kan jag få jättesmal midja. Vissa kanske har det tvärtom osv, man vill oftast ha det man inte kan få. För 2-3år sedan kunna jag gråta för att jag inte såg ut som en modell och gjorde allt för att bli så smal. Idag vet jag att jag inte kan se ut så, visst kan jag bli smal men för att få det ena eller det andra måste jag bli sjukligt smal. Så jämför er aldrig med någon, man kan vara avundsjuk absolut men jämför er aldrig! 

1. Jag har garanterat dyslexi, inte på papper dock. 
2. Sociala svårigheter (tex blir nervös i stora folkmassor).
3. Går aldrig in i någon affär, port, butik osv först om jag har sällskap (känns som att alla stirrar på mig).
4. Sjuk klaustrofobi. Tex en proppfull buss kan få mig att hoppa av 2-3stationer tidigare. 
5. Talsvårigheter bara för att jag är för rädd för att säga fel.
6. Rädd för vatten, inte kranvatten förstås men ni förstår.
7. Mörkrädd.
8. Rädd för att känna mig ivägen eller jobbig. Därför gör jag oftast allt själv ist för att fråga om hjälp.
9. Fruktansvärt blyg.
10. Så pass höjdrädd att jag knappt kan stå på en stege.

Här har ni 10saker som är "negativa" med mig. Det är saker jag kan leva med men vissa dagar kan dom övervinna mig. Mina brister är någon annans styrka samt att någon annas svagheter är min styrka. I ett annat inlägg kommer jag säga 10saker som jag är bra på men tills dess så kan mina "haters" götta sig i mina brister. Det bjuder jag på. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: