Lögner

| Kategori: Allmänt | Kommentarer: 0

Hallå mina kära vänner, long time no see. Jag vet.

Tänkte ta upp bloggen igen efter alla saker: sjukdomar, skador, ork att blogga osv... Tänkte börja med ett inlägg angående "lögner" inom träningsatmosfären. Min blogg heter everyday body av en anledning, och det är att man ska kunna leva så fint som det heter, alltså att man unnar sig något men ändå vara fit (nu kan det vara så att vissa älskar sin livsstil, helt underbart tycker jag men syftet med detta inlägg är varför ljuga om vad du äter).

Att ljuga om vad man äter, hur mycket man äter, vad man inte äter osv är idioti från min sida. Du ljuger för dina läsare/följare men först och främst för dig själv. Du målar upp dig själv bättre än vad du faktiskt är. Varför är det fel att du åt godis mitt i veckan, att du åt pizza till kvällsmat den dagen du inte tränade eller att du drack läsk. Det är mänskligt att falla för lustar och ju mer du hindrar dig själv från något ju större blir lusten. Det kan faktiskt vara så att du ljuger omvänt, alltså att du säger att du äter onyttigt men gör det inte. Lika illa.

Du ljuger faktiskt bara för dig själv, tillslut tror du på din egna lögn. Jag kan ärligt säga att ni skulle inte tro på mig om jag berättar hur mycket onyttigt jag äter varje dag. Men jag ska ge det ett försök.

Jag vaknade när Alex gick upp till jobbet vid 7 tiden. Det första jag gjorde var att gå till skålen som stod på bordet och tog en näve chips. Naturligt så blev jag törstig, tog ett glas cola zero. Gick sedan och lade mig igen. Vaknade ca 2h senare, gjorde samma sak fast denna gång åt jag upp i stort sett allt i skålen. Drack åter igen läsk. På nästa plan på tvbordet såg jag chokladasken, åt såklart några chokladbitar ur den. Åt spaghetti och köttfärssås till middag vid ca 5, nu sitter jag i soffan igen och äter de sista smulorna ur skålen. 

Sa jag att jag bara har gått en promenad på 5-6km idag? Har jag ångest? Så in i helvete heller. Såhär ser i stort sett varannan dag ut, jag äter det jag vill. Ljuger jag om det, nej! Jag försöker bevisa för er att det går att vara tränad ändå. Andra behöver kanske träna lite mer än andra osv sedan är det givetvis olika vad man tränar till och för. Men varför ljuga för sina läsare/följare och för sig själv. För jag hoppas verkligen att du tränar för din egen skull och för att må bra. Tro mig, släpp din jävla fix idé och unna dig något när det inte är tänkt så ska du se att du både blir lyckligare och gör bättre ifrån dig. Glad = bättre resultat.

Kommentarer på de? Share it!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: