det är vi som är SAIK IB dam

| Kategori: Allmänt | Kommentarer: 0

Jag älskar varenda tjej som spelar i SAIK IB dam, utan dom hade det inte varit roligt att spela innebandy. Ingen dömer någon, ingen fryser ut någon och ingen snackar skit. Jag har aldrig någonsin känt mig så trygg med ett lag och aldrig haft så roligt. Vi kanske inte ligger där vi vill i tabellen men den som kommer och säger att vi inte kämpar kan personligen få en redig käftsmäll av mig. Våran lagmoral och laganda har jag aldrig upplevt i ett lag och då har jag spelat i många olika lag, olika sporter, med olika åldrar och i olika divisioner.

Vi är helt enkelt värd ett helt annat öde men fytusan vad vi har utvecklats från första gången vi började rulla boll sinsemellan oss, vi var ett HELT nytt lag från grunden. När jag började kände jag endast 2st och nu har jag fått härliga vänner för livet. Att vara kapten för dessa tjejer är något jag faktiskt är riktigt stolt över, vi kanske kan bli sura på varandra under en träning eller match men det är med kärlek för vi vet att vi kan bättre.

Vi har en seriematch kvar och där hänger vårat öde på en svag tråd. Får vi en chans till att lagen i bottenstriden inte tar fler poäng så vågar jag utlova en vinst! Får vi en till match där vi kan visa denna vilja och glöd så vinner vi. Vi ska bevisa alla som har tvivlat på oss att vi hör hemma i div 2. Den 9e mars kl 16.00 på arena jernvallen ska vi piska dit Söderhamn, dom ska inte kunna ha domarna på sin sida eller sin hemmapublik med sig. Det är vi som ska skicka hem dom med den dära vidriga känslan efter en jobbig förlust. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: